BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 10, 2011

Kalau lah Ada Mesin Masa..perghhhh

Kalau Ada "time machine"

-aku nak pulang pada tahun 1990 ketika adik bongsu aku di lahrikan...

-aku nak pulang pada tahun 1991 di mana masa tuh aku sering berkepit dgn makcik basirah juga Arwah Tok Ma....Rindu dengan wajah2 nih...

-aku nak pulang pada tahun 1994 di mana bermain bersama kawan2 karib aku along,angah,azran,asyraf..main bola tepuk,main tepuk kad,main guli,main gasing,main lumpur..hahaha ingat lagi...dulu suka main lumpur sebab amat terpengaruh dgn cerita "combat" masa tuh...

-aku nak pulang pada tahun 1995 di mana pertama kali aku pindah ke sekolah baru,suasana persekitaran baru di Padang Besar Perlis..Alhamdulillah mita,dila,farah masih lagi keep in touch dgn aku...tp mana azrul,afizam,ah hock,saw beng, n da rest?? waa rindu korang la...

-aku nak pulang pada tahun 1998 di mana pertama kali aku jatuh cinta monyet tahap cipan dengan sorg pelajar sekelas ngan aku masa di smrpmtf..aku dah lupa dah nama penuh dia..yang aku ingat lagi nama shuhada tk silap..wakakaka gelimat aku bila ingat balik..hihi

-aku nak pulang pada tahun 1999 di mana bermulanya cerita aku sebagai peminat muzik bebas juga membawa aku menjadi pemuzik kental utk sebuah local band.

-1999 tahun di mana serata negeri selalu berlangsungnya gig2 kecil...aku ingat lagi, dengan berbekalkan rm28 aku survive ke ipoh hanya menaiki train dari padang besar...semata mata hendak melihat band kegemaran aku "bloddymary juga muck" beraksi di ipoh...bayangkan harga tiket masa tuh rm10,tambang pergi balik rm20.mana aku cekau lagi?? sehari tak makan..giles..kalau sekarang sehari tak makan...mmg menangis aku buatnye....thx to kechik,am bisu n gang2 kolej sultan abd hamid sbb korg byk bantu aku....mana hampa semua la nih???

-aku nak pulang pada tahun 2001 di mana saat paling indah dalam hidup aku dengan teman2...
kawan2 dorm aku,awek2 kelas aku..hahahaha mesti korang tak caya kan?? dr spm smp la ke tut aku blaja pasai masak..n now aku jadi apa?? hihi larik jauh dr cos yg aku amik...

-aku nak pulang pada tahun 2003 di mana masa kegemilangan "epirdermis" atau dikenali "Left0ver" pada masa skrg..band aku yang line up amy ( skrg di n9),shah (skrg di lumut)...rindu nk jamm ngan hampa....rasa mcm rockstar plak..hihi

-aku nak pulang pada awal tahun 2004 di mana sekali lagi aku jatuh cinta dengan seseorang hingga bertahun2 lamanya..apakan daya...jodoh takde...so aku terus bawak diri sampai sekarang dgn angkuhnya..hahahahah mental plak...

-itu semua kalau ada mesin masa.kalau ada mmg aku buat punya....
skrg? masa makin kedepan...tiada yg pernah berundur..so aku kene hargai masa yg ada..peluang bukan selalu...

3 comments:

belalang said...

salam sea master...jan riso e2 semua pengalaman yg tak dpt dilupakan semasa hayat kite...sy pun da mula blajar dari semua kata yg sea master ckpkan pd sy...hope u will be better in ur blog...coz i like it n i miz it....

maksu said...

maafkn kami.. Maafkn kami.. (lagu p. Ramlee) kmi sbg shbt blog sentiasa mendoakan kmu senang dan bahagia skrg dan masa depan. Kmi senang skali mengenali kmu. Kmu as motivater kmu, dulu, kini slamenye. Psl jodoh, insya'allah, bahagia menanti kmu d dpn. Bykkn sabar ye ba8.

maksu lagik said...

motivater kmi. Huhu. Silap eja plak. Gud luck ba8.