BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 12, 2011

"Jiwa"

Alhamdulillah Kupanjatkan kesyukuran KeatasNya.


Terima kasih buat Dia kerana sedikit sebanyak memberi perubahan besar dalam hidup aku...
Seperti kata Ahmad Shaiful kawan kerja aku...
Tiap perkara yang berlaku pasti ada simbolik tersendiri...
Simbolik ke arah kebaikan dan Keburukan antara kita.
Sentiasa aku berdoa padaNya semoga perkara yang baik baik belaka berlaku ke atas aku dan orang2 yang disayangi.
Hari ni Saja seperti 1'2 hari sebelumnya...
Jiwa aku semakin tenang dan pulih...bukan mahu berkata aku gila atau apa...
Sekadar berkongsi dengan kalian semua betapa tenangnya dalam rasa diri aku sekarang..
Memang benar... Allah s.w.t ada lah tempat terbaik untuk kita mendekatkan diri padanya....

Kalau dulu segala yang aku punya ada....
Tapi Jiwa aku tidak setenang ini...
Kedatangan Dia sangat besar Impaknya bagi aku...
Secara sendiri aku berkayuh perlahan untuk mendekati DiriNya.
Secara Sendiri aku membuang tabiat laku aku yang tidak berguna..
Secara sendiri juga perasaan aku mula semakin hari timbul pada Dia.
Secara sendiri aku makin percaya Hidup aku memang di beri peluang untuk bernafas di Dunia ini keranaNya dan jazad hambaNya...
Aku redha Allah s.w.t Tuhanku Yang Satu,
Muhammad itu Rasulku,
Dan Islam Itu Indah Bagiku....

Pada Dia..
Bukakan lah mata,
Renunglah jiwa,
Timbangkan lah hati,
Dapatkan jawapan yang sebijaknya...
Kerana apa yang bakal berlaku untuk hari2 esok dari kita sendiri juga...
Jangan terlalu jauh pergi kerana terpegun dengan kata diri sebelah kiri...
Jangan terlalu angkuh untuk mempercayai kata diri di sebelah kanan...
Pilih yang baik...Sekali Hanyut Susah untuk pulang ke muara..


0 comments: