BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 16, 2010

ramadhan!

da hampir seminggu bermulanya ramadhan...

dan dalam pejam celik insya'Allah seluruh umat islam bakal meraikan eid al-fitr...
aku?
thn nih beraya kat sini je...
kemungkinan besar aku kat laut kali nih n automatik la beraya d laut....
so klu bercerita pasal baju raya tuh mmg tak sgt la...
takde maksud baju raya dlm takrif tahunan 2010 aku thn nih....
cuma perkara paling aku rindukan setiap kali raya..kompem la rendang ayam mak..
perghh mmg skali mkn mau 3'4 ketul aku pelahap...
tkpe la..sabau jelah ek...
puasa bg aku org bujang nih simple sgt2...
sahor mmg kdg ye kdg tak...
kalau berbuka pon sekadar basik sebungkus jek..tp mau hengat la...asal kol 10 mlm mcm tuh perot pon wat hal la..mencarik la aku kedai2 mkn ataupon fast food yg ade kat bumi sandakan nih....
huhu...
keje bulan nih mmg memenatkan sgt....
rehat 2'3 hari kembali lak ke laut....bila kat laut mau la dlm seminggu gak...
perghhh sakit bdn woo....
mmg aku respek bg insan yg berkerjaya nelayan....teruk rupanya duk laut lama2 nih....
so skrg nih aku ade masa sket utk 2'3 hari sementara di darat....
ingat nk soping barang kereta sket...
pastuh nk anta servis sipur sedut 200cc aku tuh sbb after raya aku nk ride solo lg...
pepun smt menjalani ibadah puasa....
salam..

0 comments: